maanantai 22. huhtikuuta 2013

Voi elämä

Ei tästä elämästä tuu oikeesti yhtään mitään. En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa vai mitä tehdä niin oon vähä sekasin ku pyörivä hyrrä. Aina välillä ku joku, lapset tai aikuset tai muut aupparit, sanoo tai tekee jotain niin tulee sellanen fiilis, että nyt lähtee itku koska apua! Mä en kestä!

Aamu oli sellanen painajais-aamu, että ei hetkeen ookkaan ollu. Montylla on nyt vaihe "äiti tai ei kukaan" ja kestää aina hetki saada se rauhotettua Kirstien lähdön jälkeen. Hugo on myös jostain syystä ollu sekä aamun että tän koko illan niin huonolla tuulella, että koulusta tultua se kirku, huusi, raivos ja meni yläkertaan. Enkä ookkaan sitä sen jälkeen sitte nähny. Andrew kuitenki työskenteli kotoa tänään nii en ollu yksin kahden lapsen kanssa. 

Aamu meni siis niin, että Monty kirkui äitiä, Hugo kirkui että vihaa isäänsä ja kaikkia muita ja kukaan ei halua sitä. Sitte se lähtee huutamaan uutta asiaa. Se haluaa vaan mut. Tuli täysin puskista, enkä oikeen tienny miten päin siinä nyt olis pitäny olla. Se huusi kurkku suorana, että "I HATE YOU DADDY I WANT NAHID".   Oli ehkä vähä kiusallisen hankala tilanne. Samalla kun isompi roikkuu itku silmässä mun kädessä ja piilottelee mun selän takana, pienempi mies itki pois mun sylistä. Kaikki kunnia oikeesti yksinhuoltajille. Ihan oikeesti. Tehtiin sitte Andrewn kanssa vaihto, että mä otin Hugon ja valmistin sen kouluun ja se otti Montyn. 

Voi apua minkähänlainen päivä huomisesta tulee ku oon aamun ja iltapäivän yksin. No okei, jos mietitään kaikkia niitä alkuaikojen Hugon tantrumeja, kyllä mä vielä viimesistä selviän kunnialla. Erona vaan, että nyt on  mukana pienempi herra, joka on astetta tietoisempi henkilö omasta itsestään ja haluistaan.

Juteltiin Andrewn ja Kirstien kanssa sitte Hugosta, että miten se meni yhtäkkiä viikonlopun jälkeen tollaseks. Kaikista sydäntäsärkevintä oli se, ku se itki omassa sängyssään, että kukaan ei halua sitä. Molemmat ajatteli, että Hugo saattaa olla pettyny ristiäisten takia, koska se ei saanu olla sinä päivänä keskipisteenä eikä ollu mitenkään muutenkaan kauheen esillä. Ja ne sanoi myös osasyyks mun lähdön. Koska ne on puhunu Hugolle, että Nahid lähtee pian ja tulee uus tyttö. Ite ajattelin, että eihän se voi sitä ymmärtää vielä ku hyvä jos mäkään oon tajunnu sitä. Molemmat kuitenki vakuutti, että hyvinki voi tajuta sen, koska on se jo sen verran vanha. Mietittiin siinä sitte raukkaa uutta aupparia, joka tulee nyt keskellä Montyn uhmaikää ja Hugon pahaa oloa.

Vähä sulosempia ja ilosempia asioita! Monty tänään ku sillä ei ollu MOMMYYYYYY-vaihetta päällä!

Ei kommentteja: